czwartek, 9 kwietnia 2015

Osioł



Osioł
Hodja jeszcze śpi. Rano świeci słońce.

Hodji sąsiad, Pan Bingol puka do drzwi. Bardzo się spieszy.

Hodja wstaje i otwiera drzwi. Widzi pana Bingol. I pyta go: „Czego potrzebujesz panie Bingol?”

Pan odpowiada: „Nie mam czym dzisiaj pojechać na rynek,mój osioł jest bardzo chory, mogę pożyczyć twojego osła…”

Hodja denerwuje się trochę. On nie chce pożyczyć swojego osła . I mówi kłamstwo: „Ja nie mam osła, ponieważ pasie się na pastwisku.”

Hodja i mężczyzna nadal rozmawiają. Po jakimś czasie słyszą osła, ponieważ on ryczy w stajni.

Mężczyzna wskazał na stajnię i powiedział: „Słyszę osła, jest w stajni! Ty kłamiesz!...”

Hodja dał szybko odpowiedź mężczyźnie, za pomocą dobrego pytania: „Wierzysz mi, czy wierzysz osłu?...”

Jakub Minge kl.IV

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz